Reparatieprocedure zonnebril

Is uw favoriete zonnebril kapot? Zijn de glazen beschadigd, een pootje afgebroken of wellicht de neusbrug kapot? Een zonnebril is vaak een kostbare uitgave en om die reden is het natuurlijk zonde om direct uw zonnebril weg te gooien. Gelukkig is het in de meeste gevallen mogelijk om bepaalde onderdelen na te bestellen.

Onderdelen zoals neuspads en oortips zijn vaak eenvoudig zelf te vervangen, maar het vervangen van glazen of neusbruggen kunnen toch wat lastiger zijn en wij raden dan ook aan om dit door een professional te laten doen. U bent er dan 100% van verzekerd dat uw zonnebril op professionele wijze gerepareerd is.

De collega’s van onze reparatie afdeling kunnen onder andere de volgende reparatie voor u uitvoeren:

  • Glas vervanging
  • Pootjes (veren) vervangen
  • Oortips, neuspads en andere kleine onderdelen vervangen
  • Montuur verwisselen
  • Neusbrug vervangen

 

Reparatieprocedure

Wanneer de onderdelen die toe zijn aan vervanging nog te bestellen zijn, kunnen wij de onderdelen voor u monteren. De reparatieprocedure bij Merkbrillen.nl gaat als volgt in zijn werk:

  1. Neem contact met ons op via, info@merkbrillen.nl, om er zeker van te zijn dat de benodigde onderdelen nog leverbaar zijn.
  2. Bestel de benodigde onderdelen via Merkbrillen.nl, tezamen met de montage/reparatie.
  3. Stuur uw zonnebril tezamen met uw ordernummer + naam- en adresgegevens naar het volgende adres:

Ombits
SKagerrak 8A
9723JR Groningen

  1. Wanneer wij de onderdelen hebben ontvangen van de fabriek in Italië en uw zonnebril is bij ons binnen, wordt de reparatie uitgevoerd binnen 1-3 werkdagen. Let op:
  2. Uw zonnebril wordt na het uitvoeren van de reparatie middels DPD zending retour gezonden naar het adres welke is opgegeven in de bestelling.

 

Kosten reparatie/montage

Voor de reparatie en vervanging van onderdelen wordt een reparatievergoeding gevraagd. De kosten bedragen €20,- en dit is inclusief het retour zenden van uw bril na reparatie. De kosten voor de benodigde onderdelen komen uiteraard nog wel over deze reparatieprijs heen. De kosten verschillen per onderdeel en kunt u terug vinden op onze website onder de categorie ‘onderdelen’.

 

Ook goed om te weten

Onze collega’s van de afdeling reparatie hebben ruime ervaring wat betreft brillenreparaties, maar in enkele gevallen is reparatie hier op locatie niet mogelijk. Wanneer dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk is, kan het voorkomen dat wij uw bril voor reparatie opsturen aan de fabrikant van het desbetreffende merk. Het kan zijn dat zij hier kosten voor in rekening brengen. Wanneer dit bij u het geval is, nemen wij uiteraard van tevoren contact met u op om dit te bespreken.

 

Wenst u meer informatie te ontvangen over onze reparatieprocedure? Of kunt u uw ‘probleem’ hier niet tussen ontdekken? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice via 088 – 112 0507 of info@merkbrilen.nl. Houdt u wel uw volledige typenummer bij de hand? Deze hebben wij nodig om te achterhalen of er nog onderdelen besteld kunnen worden voor uw model en kleur. Het typenummer van uw bril vindt u aan de binnenzijde van uw brilpoot.

 

Reparatie procedure